Monday, November 15, 2010

What the doctor ordered

La semaine dernière, j'ai attrapé une vilaine grippe qui m'a forcée à annuler quelques-uns de mes cours. Mes étudiants semblaient donc inquiets que leur enseignante (préférée?! Je l'espère bien!!) était peut-être sur son lit de mort. La grippe ayant parfois des conséquences beaucoup plus graves en Chine qu'au Canada, dans les quelques heures suivant l'annonce de mon alitement, j'ai reçu des dizaines de messages textes de mes étudiants. Voici les plus mémorables...

''China is cold in winter, but I hope your heart is warm forever'' - Mike

''We hope you will recover soon, so have a good rest, hehehe'' - Richie

''Drink more water and take some medicine. These days students caught cold. Wear more clothes and have a good rest.'' - Joyce

'' I am very sorry to hear that you are terribly ill now. I hope you will get better soon. You should see a doctor. Let me know and I will take you.'' - Leo

''Do you feel better about your sickness? Sleeping more and drinking more water!'' - Mike

''Take care of yourself after three days the weather will be colder.'' - Anonyme

''I heard that you are feeling uncomfortable, if you need any help, please let me know. I am at your service'' - Love, Emily

''My freads told me that you had sicked. I hope that you are quickly recovered with me playing badminton!'' - Victor

Après tout ça, peut-être qu'il fait encore froid dans mon appartement, mais mon petit coeur d'enseignante est bien réchauffé!

1 comment: